PROGRAM TANITIMI
Kuruluş:
03.04.1976 yılında kurulan Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu bünyesinde kurulan Büro Hizmetleri
ve Sekreterlik Bölümü, Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı ile 1993 yılında 1.Öğretim, 1997
yılında ise 2.öğretim ile eğitim-öğretime başlamıştır. 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında da Çağrı
Merkezleri Hizmetleri (Uzaktan Eğitim) programı açılarak eğitim-öğretime başlamıştır.
Kazanılan Derece:
Önlisans Diploma- Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı
Kayıt ve Kabul Koşulları:
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa
öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav sistemi ile
sağlanmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirmelerinin
ardından Yükseköğretime Geçiş Sınavı’ndan aldıkları puana göre ÖSYM tarafından ilgili
programlara yerleştirilmektedir.
Programın Amacı:
Bilginin önem kazandığı, bilgi teknolojilerinin hızla geliştiği; bilginin ve teknolojinin her alanda
yoğun bir şekilde kullanıldığı bu çağda sekreterlik mesleğinin yeri ve önemini de değişmiş, hızla
yükselen ve tüm sektörlerde ihtiyaç duyulan mesleklerden biri durumuna gelmiştir. İş hayatında
yaşanan gelişmeler sonucu mesleğin profesyonelleşmesiyle de sekreterlik kavramı yerini yönetici
asistanı kavramına bırakmıştır.
Günümüzde sekreterlik hizmetlerinin yönetimin vazgeçilmez bir ögesi haline gelmesinden dolayı
bu mesleği yapacak bireylerin de kendilerini, verilen yetki sınırları içerisinde kararlar verebilen,
kendine güvenen, verimliliği ve etkinliği arttırmaya yönelik gerekli tedbirleri uygulayabilen,
teknolojiyi takip eden, inisiyatif sahibi, kurumun vizyonunu temsil eden birer çalışan olma yönünde
eğitmeleri gerekmektedir.
Bu doğrultuda, Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümünün amacı, hızlı değişen ve gelişen iş
dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, en az bir yabancı dil
bilen, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce
kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her
türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip yüksek düzeyde büro
elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.
Mezuniyet Koşulları:
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin
tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00
ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekmektedir. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını
belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İstihdam Olanakları:
Program mezunları, kamu ve özel sektöre ait pek çok kurum ve kuruluşta, üniversitelerde,
vakıflarda, derneklerde; Yönetici Sekreteri, Bölüm Sekreteri, Mali Sekreter, Hukuk Sekreteri
alanlarında çalışabilmektedirler.
Dikey Geçiş Yapabilecekleri Lisans Programları:
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programını tercih eden öğrencilerin, 2 yıllık ön lisans eğitimini
tamamladıktan sonra DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile geçiş yapabilecekleri 4 yıllık lisans programları:
• Halkla İlişkiler
• Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
• Halkla İlişkiler ve Tanıtım
• İşletme Bilgi Yönetimi
• Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
• Sağlık Kurumları İşletmeciliği
• Yönetim Bilişim Sistemleri
Ayrıca ön lisans programından mezun olanlar Anadolu Üniversitesi İşletme - İktisat Fakültelerinin 3.
sınıfına doğrudan dikey geçiş yapabilirler